Meditacija nam pomaga oz. omogoča, da poglobimo svoje zavedanje in ustvarimo občutek za perspektivo. Ne pomeni postati druga oseba ali celo boljša oseba, ne želimo izklopiti svojih misli in občutkov. Ampak se jih naučiti opazovati in to brez obsojanja. In s časoma jih bomo bolje razumeli. Čuječnost je stanje prisotnosti, kjer se zavedamo trenutnega stanja, se ukvarjamo s tem, kar trenutno počnemo.

 

25 pozitivnih učinkov meditacije

 

1. Znižuje raven kortizola. Raziskave kažejo, da meditacija pozornosti znižuje raven kortizola, hormona, ki povzroča stres. Zmanjšanje kortizola lahko zmanjša splošni stres, tesnobo in depresijo.

2. S stresom se lahko bolje spopadete. Meditacija prinaša občutek umirjenosti uma in telesa, kar lahko zmanjša stres.

 

“Ko se um sprosti in prepusti, sledi telo. Želimo si, da bi se naš adrenalin in naš živčni sistem občasno oddahnila, odklopila, reciklirala, pomladila.”

 

3. Lajša tesnobo. »Meditacija je dobesedno popolno zdravilo proti anksioznosti. Če si vzamete le nekaj minut, da zaprete oči in naredite dihalne vaje, lahko izklopite mehanizme v možganih, ki povzročajo tesnobo.

 

4. Zmanjšuje simptomi depresije. Depresija je stanje duševnega zdravja, ki ga pogosto sprožata stres in tesnoba. Raziskave kažejo, da lahko meditacija spremeni področja možganov, vključno s “centrom jaz” in “centrom za strah”, ki sta povezana z depresijo.

 

5. Izboljšuje razpoloženje.. Meditacija vam pomaga pri soočanju s stresom, tesnobo in težkimi situacijami, zaradi česar ste srečnejši in se počutite bolje.

 

»S težkimi stvarmi se lahko spopademo, ne da bi to vplivalo na vaše razpoloženje,«

 

6. Dobra je za vaše srce. Raziskave kažejo, da lahko meditacija zmanjša tveganje za srčno-žilne bolezni, pravi Chirag Shah, zdravnik in ustanovitelj spletne zdravstvene platforme Push Health. Meditacija pozitivno vpliva na krvni tlak, učinkovitost srčne mišice in splošno srčno-žilno umrljivost.

 

7. Poveča raven serotonina. Serotonin je kemikalija, proizvedena v živčnih celicah, ki deluje kot naravni stabilizator razpoloženja. Ko meditirate, boste zvišali raven serotonina, ki deluje kot naravni antidepresiv.

 

8. Prekinili boste slabe navade. Ne glede na to, ali gre za kajenje ali nakupovanje preveč, meditacija osvešča vaša dejanja v tistem trenutku in vam pomaga prekiniti krog slabe navade.

Večina navad se oblikuje nezavedno. Sčasoma (meditacija) prinese zavedanje o tem, kaj počnemo, tako da ne delujemo nezavedno. Čuječnost prekine navado.

 

9. Okrepili boste odnose. Dobra komunikacija, empatija in spoštovanje so značilnosti močnega odnosa, meditacija pa pomaga izboljšati vse te lastnosti. Ustvarjanje globlje povezave s samim seboj naredi odnose lažje in bolj izpolnjujoče.

 

10. Poveča koncentracijo. Ko se nam v nekem trenutku po glavi vrti preveč stvari, nam meditacija pomaga umiritii um, tako da se lahko osredotočite na to, kar morate narediti.

11. Pomaga graditi notranjo moč. Vsi smo obtičali v prometu ali na dolgem, dolgočasnem sestanku in smo komaj čakali, da pobegnemo. Vadba meditacije in čuječnosti pomaga graditi notranjo moč in vzdržljivost za umirjen prehod skozi te situacije.

 

12. Naučili se boste biti prisotni. Raziskave kažejo, da lahko meditacija zmanjša možgansko aktivnost v omrežju privzetega načina (DMN), delu možganov, ki se sprašuje, skrbi in pretirano razmišlja, kar nam pomaga ostati v sedanjosti.

13. V tišini se boste počutili udobno. Danes nas je večina vedno na poti in si le redko vzamemo čas, da se umirimo. Z meditacijo se lahko počutite udobno v miru.

14. Pomaga pri možganski megli. Če imate težave s koncentracijo, zlahka pozabite na stvari in se težko osredotočate, imate morda možgansko meglo. Pogosto je posledica stresa, meditacija pa lahko pomiri vaš um in vam omogoči, da se osredotočite na dih, da se počutite bolj prisotni.


15. Bolje boste obvladali jezo. Jeza je naraven občutek pri soočanju s težkimi ljudmi ali situacijami. Če pa delujete impulzivno, lahko stvari še poslabšate. Ko meditirate, trenirate svoje možgane, da se osredotočijo na sedanjost, in to vam lahko pomaga, da se naučite nadzorovati in obdelati svoja čustva v tem trenutku.

 

16. Lahko se lotite zamere. Zadrževanje jeze in podoživljanje preteklih napak v mislih vplivata na um in telo. Za pomiritev teh občutkov Washam predlaga uporabo STOP, tehnike meditacije, ki temelji na pozornosti, ki pomeni ustavitev v trenutku, vdih, opazovanje notranjih občutkov in nadaljevanje dneva.

 

17. Živeli boste v trenutku. Učenje osredotočanja in življenja v trenutku je pomembna prednost meditacije, vendar je to lažje reči kot narediti. Pogosto se naše misli obrnejo na pretekle dogodke ali stvari, ki jih potrebujemo ali želimo narediti v prihodnosti, in zdi se, da pozabimo na tukaj in zdaj.

 

18. Pomaga vam pri soočanju z bolečino. Meditacija aktivira področja možganov, ki so povezana z obdelavo bolečine, zato lahko pozorno dihanje ljudem pomaga pri obvladovanju kronične bolečine, pravi Megan Junchaya, zdravstveni trener in ustanovitelj Vibe N’ Thrive. Raziskave kažejo, da lahko tudi kratka meditacija poveča toleranco na bolečino in zmanjša anksioznost, povezano z bolečino, in bi lahko ublažila potrebo po opioidnih zdravilih proti bolečinam.

 

19. Meditacija vam pomaga pri sprostitvi. Naučiti se preprosto sprostiti in ohraniti mir pod pritiskom so velike koristi za duševno in fizično zdravje meditacije. Vadba pozornosti lahko zmanjša stres in zniža krvni tlak, tako da se boste počutili bolj sproščeni.

 

20. Bolje boste spali. Veliko ljudi ne spi dovolj in težko je preživeti dan, ko ste izčrpani. To je tudi slabo za vaše zdravje. Ko meditirate, boste morda lažje zaspali in dobili bolj kakovosten spanec.

 

21. Meditacija vas uči samopomirjanja. Naučili se boste premagati tesnobo, jezo in druge težave, da se ne boste zatekali k nezdravemu vedenju, kot so droge ali alkohol, da bi se sami pomirili.

22. Zmanjšuje vnetje. Sposobnost meditacije je tudi, da pomaga zmanjšati stres, je dobro znana. Toda kronični stres povzroča vnetje v telesu, ki je povezano s srčnimi boleznimi, možgansko kapjo, sladkorno boleznijo in debelostjo.

23. Vašemu življenju doda ravnovesje. Iskanje ravnovesja – ne glede na to, ali gre za usklajevanje službe in domačega življenja, spopadanje s stresom in vzeti čas za odmor – je ključnega pomena za naše duševno zdravje in dobro počutje.

 

24. Poveča produktivnost.. Vnašanje več ozaveščenosti v vaš vsakdan vas osredotoči na nalogo, ki ste jo opravili, namesto da skačete z enega projekta na drugega.

 

25. Meditacija te naredi prijaznega. Vsi potrebujemo malo več prijaznosti v svojem življenju in meditacija lahko naredi trik. Vrsta meditacije, imenovana Metta, se osredotoča na prakso, povezano z občutki, ki spodbuja prijaznost.

 

Popolna meditacija ne obstaja. Včasih bo vaš fokus odšel ali pa boste pozabili slediti svojemu dihanju. V redu je. To je del izkušnje. Najbolj pomembno je, da dosledno meditirate. To je ena tistih stvari, kjer je potovanje pomembnejše od cilja.

Učenje meditacije je kot učenje katere koli druge veščine. Za udobno počutje je potrebna dosledna praksa. In ponavadi je lažje, če imaš učitelja. 

 

Dodaj odgovor